Tren yolu geçitleri daha ne kadar can alacak! Alt ya da üst geçit hiç mi yapılmayacak?
Tren yolu geçitleri daha ne kadar
can alacak! Alt ya da üst geçit hiç mi yapılmayacak?
Toplum olarak oldum olası severiz
tren yollarını, katar katar yol alan tren lokomotifini ve vagonlarını. Hatta
öyle ki tren ile ilgili yazılmış ve söylenmiş türkülerimiz de azımsanamayacak
kadar mevcuttur. Gerçekten de her bir vagonu bir kamyon ya da otobüse
benzetirsek ne kadar da önemli olduğunu görürüz. Kaldı ki bir ülkenin
gelişmişliğinin göstergesi olarak tren, metro, tramvay gibi demiryolu ağları da
belirleyici unsurlardandır. İsmini belirtmeyeyim ama yurt dışında bir şehirde
çevre yolu gibi tramvay yolu vardı ve tramvay sürekli ring yapıyordu, hatta
ücretsiz hizmet veriyordu; böylece kolayca şehrin her tarafına
ulaşılabiliyordu.
Sıra sıra giden vagonları izlemek
güzel olmaya güzel ama ya tren yolu geçitlerindeki tehlike! Sık sık duyarız
karayolu ile tren yolunun kesişme noktalarında meydana gelen kazaları ve ortaya
çıkan maddi kayıpların yanı sıra telafisi mümkün olmayan can kayıplarını. Hal
böyle olmasına böyle ama acaba çözüme yönelik herhangi bir çalışma var mı?
Bilmediğim münferit çözümler vardır belki ama benim bildiğim çocukluğumdan bu
yana hep aynı kesişim noktaları aynı şekilde durduğu gibi hem kesişim noktaları
hem de trafik artarak daha tehlikeli durumlar oluşturuyor. Kalabalık yerlerde
tehlike çok daha ciddi olduğu gibi sakin yerlerde de tren yolu olduğunun
farkına bile varılmadan aniden geçiş yapılmış oluyor. Bazı noktalarda ise
trenin gelip gelmediğine bakmak isteseniz sağ ya da sol görüşü bazen de ikisini
de bir şeyler kapatmış olduğundan neredeyse tren yoluna biraz girmeden tren
yolunun uygun olup olmadığını gözlemleyemiyorsunuz.
Tabii ki tren geçeceği zaman
karayolu kapatılıyor ama insan hatası ya da arıza durumu söz konusu olduğunda
sonuç kaçınılmaz oluyor. Halen şehir içi trafiğin çok yoğun olduğu yerlerde (öyle
ki tam da şehir merkezinde tren garı yakınlarında bile) hatta kocaman kocaman
yüklü kamyonların geçtiği Sanayi Bölgeleri girişlerinde (ki çoğu kamyon şoförü
oraya belki ilk defa geldiğinden tren yolunu fark etmeyebiliyor) bile durum
aynı. Hal bu ise ilgili kurum ve kuruluşlar senin işin benim işim demeden
ortak çalışmalar yapsa, kaç tane alt geçit ya da üst geçit yapılması
gerektiğini ortaya koysa, öncelikli yerler belirlenerek yıllık bir hedef
konulsa ve buna göre de çalışmalar yapılsa sorun her geçen yıl azalacak ve bir
gün gelecek tamamı çözüme kavuşturulmuş olacaktır.
Demiryolu konusunda yeni yeni
gelişmeler olduğunu, hızlı tren projelerinin hayata geçirilmeye çalışıldığını
biliyoruz ama acaba bu hususlar ne kadar çözüme kavuşturulacak, mal ve can
kaybı oluşmaması için insanlara ya da geçitlere halen güvenilecek mi yoksa alt
geçit ya da üst geçit şeklinde yapılarak kalıcı çözüm mü üretilecek!
Tren yolu geçitleri can almasın
artık. Mevcutlara çözüm üretelim, yenilerini de yapılırken çözelim ve biz “tren
gelir hoş gelir” edaları ile o arka arkaya giden vagonları kendi ritmi
eşliğinde seyredelim.
#gezisyenM
@gezisyenM
#hepberaberyaşıyorsakhepberaberyaşayalım
Yorumlar
Yorum Gönder