Tren yolu geçitleri daha ne kadar can alacak! Alt ya da üst geçit hiç mi yapılmayacak?

Tren yolu geçitleri daha ne kadar can alacak! Alt ya da üst geçit hiç mi yapılmayacak?

Toplum olarak oldum olası severiz tren yollarını, katar katar yol alan tren lokomotifini ve vagonlarını. Hatta öyle ki tren ile ilgili yazılmış ve söylenmiş türkülerimiz de azımsanamayacak kadar mevcuttur. Gerçekten de her bir vagonu bir kamyon ya da otobüse benzetirsek ne kadar da önemli olduğunu görürüz. Kaldı ki bir ülkenin gelişmişliğinin göstergesi olarak tren, metro, tramvay gibi demiryolu ağları da belirleyici unsurlardandır. İsmini belirtmeyeyim ama yurt dışında bir şehirde çevre yolu gibi tramvay yolu vardı ve tramvay sürekli ring yapıyordu, hatta ücretsiz hizmet veriyordu; böylece kolayca şehrin her tarafına ulaşılabiliyordu.

Sıra sıra giden vagonları izlemek güzel olmaya güzel ama ya tren yolu geçitlerindeki tehlike! Sık sık duyarız karayolu ile tren yolunun kesişme noktalarında meydana gelen kazaları ve ortaya çıkan maddi kayıpların yanı sıra telafisi mümkün olmayan can kayıplarını. Hal böyle olmasına böyle ama acaba çözüme yönelik herhangi bir çalışma var mı? Bilmediğim münferit çözümler vardır belki ama benim bildiğim çocukluğumdan bu yana hep aynı kesişim noktaları aynı şekilde durduğu gibi hem kesişim noktaları hem de trafik artarak daha tehlikeli durumlar oluşturuyor. Kalabalık yerlerde tehlike çok daha ciddi olduğu gibi sakin yerlerde de tren yolu olduğunun farkına bile varılmadan aniden geçiş yapılmış oluyor. Bazı noktalarda ise trenin gelip gelmediğine bakmak isteseniz sağ ya da sol görüşü bazen de ikisini de bir şeyler kapatmış olduğundan neredeyse tren yoluna biraz girmeden tren yolunun uygun olup olmadığını gözlemleyemiyorsunuz.

Tabii ki tren geçeceği zaman karayolu kapatılıyor ama insan hatası ya da arıza durumu söz konusu olduğunda sonuç kaçınılmaz oluyor. Halen şehir içi trafiğin çok yoğun olduğu yerlerde (öyle ki tam da şehir merkezinde tren garı yakınlarında bile) hatta kocaman kocaman yüklü kamyonların geçtiği Sanayi Bölgeleri girişlerinde (ki çoğu kamyon şoförü oraya belki ilk defa geldiğinden tren yolunu fark etmeyebiliyor) bile durum aynı. Hal bu ise ilgili kurum ve kuruluşlar senin işin benim işim demeden ortak çalışmalar yapsa, kaç tane alt geçit ya da üst geçit yapılması gerektiğini ortaya koysa, öncelikli yerler belirlenerek yıllık bir hedef konulsa ve buna göre de çalışmalar yapılsa sorun her geçen yıl azalacak ve bir gün gelecek tamamı çözüme kavuşturulmuş olacaktır.

Demiryolu konusunda yeni yeni gelişmeler olduğunu, hızlı tren projelerinin hayata geçirilmeye çalışıldığını biliyoruz ama acaba bu hususlar ne kadar çözüme kavuşturulacak, mal ve can kaybı oluşmaması için insanlara ya da geçitlere halen güvenilecek mi yoksa alt geçit ya da üst geçit şeklinde yapılarak kalıcı çözüm mü üretilecek!

Tren yolu geçitleri can almasın artık. Mevcutlara çözüm üretelim, yenilerini de yapılırken çözelim ve biz “tren gelir hoş gelir” edaları ile o arka arkaya giden vagonları kendi ritmi eşliğinde seyredelim.

 

#gezisyenM

@gezisyenM

#basitamafaydalıbilgiler

#hepberaberyaşıyorsakhepberaberyaşayalım



Yorumlar